آرشیو شهریور ماه 1400

خدمات پرداخت آنلاين و پوزهاي اندرويدي

ارزش و اهميت بازاريابي ديجيتال

۵ بازديد

اگر در زمينه كسب و كارهاي آنلاين فعاليت داشته باشيد حتماً ارزش و اهميت بازاريابي را مي‌دانيد. همان طور كه كسب و كارهاي فيزيكي به بازاريابي و تبليغ نيازمند هستند، كسب و كارهاي آنلاين نيز به تبليغات نياز دارند. چه بسا اين كه بازاريابي ديجيتال اهميتي بسيار فراتر از بازاريابي مشاغل سنتي دارد. تبليغاتي كه در بستر اينترنت صورت مي‌گيرد به عهده تيم ديجيتال ماركتينگ در اژانس ديجيتال ماركتينگ است. هر چند مي‌توان بازاريابي ديجيتال را به صورت درون سازماني هم انجام داد اما كيفيت نتيجه و بازخوردي كه سايت‌ها از برون سپاري تبليغات از تيم ديجيتال ماركتينگ دريافت مي‌كنند، غيرقابل انكار است. اين تيم‌هاي حرفه‌اي از متخصصان بسياري تشكيل شده‌اند و در آژانس‌هاي مختلف به ارائه خدمات بازاريابي به كسب و كارهاي آنلاين و سايت‌هاي فروشگاهي مختلف مي‌پردازنند.  قبل از اين كه با متخصصين تيم ديجيتال ماركتينگ آشنا شويد بهتر است تعريفي مختصر از بازاريابي ديجيتالي داشته باشيم.

 

ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتالي به تمام فعاليت‌ها و خدماتي اطلاق مي‌شود كه در راستاي برندسازي سايت‌ها و افزايش فروش آن‌ها انجام مي‌شود. با توجه به اهميتي كه ابزارهاي ديجيتالي در دنياي امروز كسب كرده‌اند و همچنين با توجه به گسترش كسب و كارهاي آنلاين، بازاريابي ديجيتال به يك مسئله مهم و ضروري براي سايت‌ها تبديل شده است. اهميت آن تا جايي نمود پيدا كرده است كه به عنوان يك رشته دانشگاهي تدريس مي‌شود. اين مسئله كه بازاريابي ديجيتال نسبت به بازاريابي سنتي هزينه كمتر و بازخورد بيشتري دارد، كاملاً درست است اما اين فعاليت‌ها به قدري گسترده هستند كه اگر كارشناسان آن، دور هم جمع شوند يك تيم ديجيتال ماركتينگ تشكيل مي‌دهند. كوچك با بزرگ بودن اين تيم به نوع كسب و كار و شرايط آن در فضاي اينترنت بستگي دارد.

از آن‌جا كه فعاليت‌هاي بسيار متعدد و گسترده‌اي در زمينه بازاريابي اينترنتي انجام مي‌شود، هر بخش آن به تخصص و كارشناسي اصولي نياز دارد. به همين دليل تيم ديجيتال ماركتينگ متخصصين زيادي دارد كه هر كدام بخشي از كارهاي تبليغ را انجام داده و مديريت مي‌كنند. مسئله و نكته مهمي كه در خصوص شناخت اين متخصص‌ها و مسئوليت آن‌ها مطرح مي‌شود، نياز افراد به شناخت اين علم است، چون علاوه بر سايت‌هايي كه براي برندسازي به سراغ اين تيم‌ها مي‌روند، افرادي نيز هستند كه قصد عضويت در اين تيم‌هاي تخصصي و همكاري با آن‌ها را دارند. در ادامه مهم‌ترين متخصص‌هاي تيم ديجيتال ماركتينگ را معرفي كرده و خدمات آن‌ها را شرح مي‌دهيم.

  • كارشناس سئوبهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو مهم‌ترين و اصلي‌ترين بخش بازاريابي است و كارشناس سئو از متخصصين بسيار مهم تيم ديجيتال ماركتينگ است چون خدمات سئو گستردگي بسياري دارد و از زمان طراحي صفحه وب تا برندسازي همراه سايت است. كارشناس بهينه سازي كاملاً بر اصول، قواعد و الگوريتم‌هاي سئو آشنا است و ابزارهاي مختلفي از قبيل گوگل آناليتيكس، گوگل سرچ كنسول، گوگل تگ منيجر و غيره را براي سئو كردن سايت به كار مي‌گيرد.

چرا بازاريابي ديجيتال براي كسب وكارها مهم است

۲ بازديد

بازاريابي براي كسب و كارهاي مختلف مسئله جديدي نيست و از زمان پيدايش كسب و كارها افراد براي ديده شدن در بين رقبا و فروش بيشتر به روش‌هاي مختلفي محصولات و خدمات خود را به كاربران هدف معرفي مي‌كردند. با وجود اين كه بازاريابي سنتي هنوز جايگاه خود را در بين كسب و كارها حفظ كرده است، شكل نوين بازاريابي نيز اخيرا در دنياي اينترنت و ديجيتال ماركتينگ ديده مي‌شود. بنابراين بازاريابي سنتي مطلقا از بين نرفته است. اگر شما صاحب يك كسب و كار اينترنتي باشيد حتماً اصطلاح آژانس بازاريابي ديجيتال به گوشتان خورده است. استراتژي‌ها و مشاوره سئو و تكنيك‌هاي بازاريابي سنتي جايگاه خود را در ميان آژانس بازاريابي ديجيتال حفظ كرده‌اند. نكته اينجا است كه ما در زمان حال زندگي مي‌كنيم و بايد خود را با تحولات نوين همراه كنيم.

 

امروزه با گسترش سايت‌هاي كسب و كار و گرايش مردم به شبكه‌هاي اجتماعي مثل لينكدين باعث شده كه مسئله بازاريابي بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. تا حدي كه اخيرا بازاريابي ديجيتال به يك تخصص تبديل شده و به عنوان يك رشته در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود. جالب اين‌جا است كه با وجود تفاسير مختلفي كه در اين حوزه مطرح مي‌شود هنوز هم تعريف قطعي و مختصي براي ديجيتال ماركتينگ وجود ندارد.‌ قبل از هر چيزي بهتر ايست با آژانس بازاريابي ديجيتال آشنا شويد. آژانس در اصطلاح به كارگزاري گفته مي‌شود كه كار خاصي را براي كاربر هدف انجام مي‌دهد و يا در واقع خدماتي را ارائه مي‌كند. بازاريابي ديجيتال نيز به روش‌هاي بازاريابي اينترنتي اطلاق مي‌شود كه طيف گسترده‌اي دارد. مي‌توان گفت بازاريابي ديجيتال  به تمام ابزارها و فعاليت‌هايي گفته مي‌شود كه براي بازاريابي محصولات و خدمات متنوع در بستر اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

آژانس ديجيتال ماركتينگ در واقع همان معادل آژانس بازاريابي ديجيتال است. در حقيقت به تمام فعاليت‌هاي بازاريابي كه با استفاده از اينترنت و ابزارهاي ديجيتال انجام مي‌شود، ديجيتال ماركتينگ مي‌گويند. اين فعاليت‌ها تماما در راستاي تبليغ محصولات، خدمات، برند، بررسي رفتار كاربر در سايت و غيره انجام مي‌شوند. آژانس ديجيتال ماركتينگ با ارائه راه حل‌هاي خلاقانه و متفكرانه به رفع مشكلات سايت‌ها كمك كرده و در نهايت منجر به برندسازي مي‌شود. اين آژانس بر كيفيت خدماتي كه به سايت‌ها ارائه مي‌دهد اهميت خاصي قائل است. آژانس ديجيتال ماركتينگ درك عميق‌تري از بستر اينترنتي و رسانه‌ها دارد و به خوبي ان را تجزيه و تحليل مي‌كند. اين آژانس اطلاعات و دانش كافي در خصوص بازاريابي را دارد  و در انتخاب استراتژي‌هاي مفيد و كارآمد به درستي عمل مي‌كند. به همين دليل مي‌تواند كسب و كارهاي مختلف را با موفقيت كامل در عرصه اينترنت هدايت كند.