بازاريابي براي كسب و كارهاي مختلف مسئله جديدي نيست و از زمان پيدايش كسب و كارها افراد براي ديده شدن در بين رقبا و فروش بيشتر به روشهاي مختلفي محصولات و خدمات خود را به كاربران هدف معرفي ميكردند. با وجود اين كه بازاريابي سنتي هنوز جايگاه خود را در بين كسب و كارها حفظ كرده است، شكل نوين بازاريابي نيز اخيرا در دنياي اينترنت و ديجيتال ماركتينگ ديده ميشود. بنابراين بازاريابي سنتي مطلقا از بين نرفته است. اگر شما صاحب يك كسب و كار اينترنتي باشيد حتماً اصطلاح آژانس بازاريابي ديجيتال به گوشتان خورده است. استراتژيها و مشاوره سئو و تكنيكهاي بازاريابي سنتي جايگاه خود را در ميان آژانس بازاريابي ديجيتال حفظ كردهاند. نكته اينجا است كه ما در زمان حال زندگي ميكنيم و بايد خود را با تحولات نوين همراه كنيم.
امروزه با گسترش سايتهاي كسب و كار و گرايش مردم به شبكههاي اجتماعي مثل لينكدين باعث شده كه مسئله بازاريابي بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. تا حدي كه اخيرا بازاريابي ديجيتال به يك تخصص تبديل شده و به عنوان يك رشته در دانشگاهها تدريس ميشود. جالب اينجا است كه با وجود تفاسير مختلفي كه در اين حوزه مطرح ميشود هنوز هم تعريف قطعي و مختصي براي ديجيتال ماركتينگ وجود ندارد. قبل از هر چيزي بهتر ايست با آژانس بازاريابي ديجيتال آشنا شويد. آژانس در اصطلاح به كارگزاري گفته ميشود كه كار خاصي را براي كاربر هدف انجام ميدهد و يا در واقع خدماتي را ارائه ميكند. بازاريابي ديجيتال نيز به روشهاي بازاريابي اينترنتي اطلاق ميشود كه طيف گستردهاي دارد. ميتوان گفت بازاريابي ديجيتال به تمام ابزارها و فعاليتهايي گفته ميشود كه براي بازاريابي محصولات و خدمات متنوع در بستر اينترنت مورد استفاده قرار ميگيرند.
آژانس ديجيتال ماركتينگ در واقع همان معادل آژانس بازاريابي ديجيتال است. در حقيقت به تمام فعاليتهاي بازاريابي كه با استفاده از اينترنت و ابزارهاي ديجيتال انجام ميشود، ديجيتال ماركتينگ ميگويند. اين فعاليتها تماما در راستاي تبليغ محصولات، خدمات، برند، بررسي رفتار كاربر در سايت و غيره انجام ميشوند. آژانس ديجيتال ماركتينگ با ارائه راه حلهاي خلاقانه و متفكرانه به رفع مشكلات سايتها كمك كرده و در نهايت منجر به برندسازي ميشود. اين آژانس بر كيفيت خدماتي كه به سايتها ارائه ميدهد اهميت خاصي قائل است. آژانس ديجيتال ماركتينگ درك عميقتري از بستر اينترنتي و رسانهها دارد و به خوبي ان را تجزيه و تحليل ميكند. اين آژانس اطلاعات و دانش كافي در خصوص بازاريابي را دارد و در انتخاب استراتژيهاي مفيد و كارآمد به درستي عمل ميكند. به همين دليل ميتواند كسب و كارهاي مختلف را با موفقيت كامل در عرصه اينترنت هدايت كند.