ارزش و اهميت بازاريابي ديجيتال

خدمات پرداخت آنلاين و پوزهاي اندرويدي

ارزش و اهميت بازاريابي ديجيتال

۴ بازديد

اگر در زمينه كسب و كارهاي آنلاين فعاليت داشته باشيد حتماً ارزش و اهميت بازاريابي را مي‌دانيد. همان طور كه كسب و كارهاي فيزيكي به بازاريابي و تبليغ نيازمند هستند، كسب و كارهاي آنلاين نيز به تبليغات نياز دارند. چه بسا اين كه بازاريابي ديجيتال اهميتي بسيار فراتر از بازاريابي مشاغل سنتي دارد. تبليغاتي كه در بستر اينترنت صورت مي‌گيرد به عهده تيم ديجيتال ماركتينگ در اژانس ديجيتال ماركتينگ است. هر چند مي‌توان بازاريابي ديجيتال را به صورت درون سازماني هم انجام داد اما كيفيت نتيجه و بازخوردي كه سايت‌ها از برون سپاري تبليغات از تيم ديجيتال ماركتينگ دريافت مي‌كنند، غيرقابل انكار است. اين تيم‌هاي حرفه‌اي از متخصصان بسياري تشكيل شده‌اند و در آژانس‌هاي مختلف به ارائه خدمات بازاريابي به كسب و كارهاي آنلاين و سايت‌هاي فروشگاهي مختلف مي‌پردازنند.  قبل از اين كه با متخصصين تيم ديجيتال ماركتينگ آشنا شويد بهتر است تعريفي مختصر از بازاريابي ديجيتالي داشته باشيم.

 

ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتالي به تمام فعاليت‌ها و خدماتي اطلاق مي‌شود كه در راستاي برندسازي سايت‌ها و افزايش فروش آن‌ها انجام مي‌شود. با توجه به اهميتي كه ابزارهاي ديجيتالي در دنياي امروز كسب كرده‌اند و همچنين با توجه به گسترش كسب و كارهاي آنلاين، بازاريابي ديجيتال به يك مسئله مهم و ضروري براي سايت‌ها تبديل شده است. اهميت آن تا جايي نمود پيدا كرده است كه به عنوان يك رشته دانشگاهي تدريس مي‌شود. اين مسئله كه بازاريابي ديجيتال نسبت به بازاريابي سنتي هزينه كمتر و بازخورد بيشتري دارد، كاملاً درست است اما اين فعاليت‌ها به قدري گسترده هستند كه اگر كارشناسان آن، دور هم جمع شوند يك تيم ديجيتال ماركتينگ تشكيل مي‌دهند. كوچك با بزرگ بودن اين تيم به نوع كسب و كار و شرايط آن در فضاي اينترنت بستگي دارد.

از آن‌جا كه فعاليت‌هاي بسيار متعدد و گسترده‌اي در زمينه بازاريابي اينترنتي انجام مي‌شود، هر بخش آن به تخصص و كارشناسي اصولي نياز دارد. به همين دليل تيم ديجيتال ماركتينگ متخصصين زيادي دارد كه هر كدام بخشي از كارهاي تبليغ را انجام داده و مديريت مي‌كنند. مسئله و نكته مهمي كه در خصوص شناخت اين متخصص‌ها و مسئوليت آن‌ها مطرح مي‌شود، نياز افراد به شناخت اين علم است، چون علاوه بر سايت‌هايي كه براي برندسازي به سراغ اين تيم‌ها مي‌روند، افرادي نيز هستند كه قصد عضويت در اين تيم‌هاي تخصصي و همكاري با آن‌ها را دارند. در ادامه مهم‌ترين متخصص‌هاي تيم ديجيتال ماركتينگ را معرفي كرده و خدمات آن‌ها را شرح مي‌دهيم.

  • كارشناس سئوبهينه سازي سايت براي موتورهاي جست و جو مهم‌ترين و اصلي‌ترين بخش بازاريابي است و كارشناس سئو از متخصصين بسيار مهم تيم ديجيتال ماركتينگ است چون خدمات سئو گستردگي بسياري دارد و از زمان طراحي صفحه وب تا برندسازي همراه سايت است. كارشناس بهينه سازي كاملاً بر اصول، قواعد و الگوريتم‌هاي سئو آشنا است و ابزارهاي مختلفي از قبيل گوگل آناليتيكس، گوگل سرچ كنسول، گوگل تگ منيجر و غيره را براي سئو كردن سايت به كار مي‌گيرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.